Kentät

Mikkelin Tennisseuralla on neljä omaa massakenttää Kalevankankaalla ja Paukkulassa ylläpidetään kahta massakenttää.

Kalevankankaan kentät sijaitsevat Saimaa Stadiumin läheisyydessä, osoiteessa Raviradantie 26, 50100 Mikkeli.

Paukkulan kentät sijaitsevat Suomen Nuoriso-opistolla osoitteessa Paukkulantie 22, 50170 Mikkeli.

Kentän hoito-ohje

Jokainen pelaaja on velvollinen kunnostamaan kentän pelin jälkeen.

Vuoron lopussa varaa riittävästi aikaa kentän kunnostamiseen, jotta seuraava vuoro voi aloittaa ajallaan.

Hoito ennen peliä ja sen aikana

• Jos kenttä on ehtinyt kuivua edellisen pelin jälkeen, se on kasteltava.
  • Kenttää pitää kastella myös pelin aikana jos massa kuivuu jauhomaiseksi.
  • Jos kenttä sortuu pelissä jalan alla, niin tälläinen kuoppa pitää tasoittaa heti jalalla.
  • Kentällä saa pelata vain tenniskengillä. (Kengät joiden pohjissa on voimakkaita kuvioita jauhavat kentän pinnan pilalle.)

Pelin jälkeinen hoito

1. Jos kenttään on tullut kuoppia tai muhkuroita, niin ne tasataan .

2. Kenttä harjataan matolla, jota vedetään perässä.

• Matolla vedetään koko alue  kuvan mukaan, ulkoreunalta keskelle päin.
  • Näin massaa ei karkaa kentältä.

4. Rajat harjataan

3. Kenttä kastellaan.

• Suihkua ei kohdisteta suoraan kenttää päin, jotta suihku ei riko kentän pintaa.
  • Jos seuraava pelaaja on tulossa pian, niin kastelun jälkeen kentälle ei saa jäädä lätäköitä.
  • Kuivalla säällä illan viimeinen pelaaja kastelee kenttää niin paljon, että pintaan muodostuu lätäköitä.

5. Tarkistetaan, että kaikki kasteluletkujen venttiilit ovat suljetut

• Kaikki hoitotoimet tehdään alueelle, joka ulottuu1 m kentän rajojen ulkopuolelle.
  • Myös kentän takarajan ja aidan välinen alue hoidetaan kokonaan.

Liian kostealla kentällä pelaaminen on kielletty.

Kenttien ovet on lukittava pelin jälkeen.

MTS-logo

Mikkelin Tennisseura ry